zaterdag 4 september 2010

8-Uit eigen tuin

Wij hebben een tuin.  Een bescheiden exemplaar, wel te verstaan, want de wederhelft heeft het niet voor tuinen.  Vandaar dat het een soort 'vrouwtje-theelepel'-tuintje is. 
Bij ons hoef je dus geen weelderig park te verwachten.  Het is eerder een rechthoekig grasveld met achteraan een kippenwei (gevuld met bamboe, hortensia's en afgeboord met frambozen, Oost-Indische kers en stokroos).  Aangezien het dit jaar het eerste jaar is dat onze tuin niet vol verbouw-puin ligt, is alles nog een beetje een experiment.  Toch kon ik mijn enthousiasme in de tuinhandels niet bedwingen en kocht ik een twintigtal pakjes zaden.  Vandaar dat ik nu een border heb vol met tomaat, wortel, ui, sla, andijvie, watermeloen, basilicum, koolrabi, koriander, mais, ...
Veel van mijn zaaisels haalden de tuin niet wegens te lang uitgesteld met uitplanten. U ziet trouwens ook dat de tomaatjes nogal groen zijn, zo laat op het seizoen (maar na een paar daagjes lekker binnen, krijgen ze vanzelf kleur).  Ik moet dus volgend jaar mijn aanpak een beetje veranderen, maar toch stel ik u met enige trots voor: de oogst van vandaag!
Niks trukare, niks foefelare.  Ik zweer het, ze komen recht uit de tuin. De foto is niet gephotoshopt.  Ik ben apetrots!

2 opmerkingen: