maandag 27 september 2010

13-Ode aan Moeke

Mijn mama haar naam is Moeke.  Niet officieel, natuurlijk, maar toch al ruim enkele jaren wordt ze door een aantal mensen aangesproken met Moeke en sinds haar eerste kleinzoon er is, werd er beslist dat hij ook Moeke mag zeggen, in plaats van oma.  Want Moeke klinkt gewoon lief, schattig en vooral ook jonger.
Moeke, dus.
Moeke was jarig, dit weekend en ook al doen wij in de familie niet aan veel kadootjes kopen, een verjaardag gaat nooit onopgemerkt voorbij.  Integendeel, die wordt gevierd met lekker eten, drinken en een mooi dessertje.  Voor mijn Moeke dus een biscuit... in het centraal thema van ons huis, tegenwoordig!  En vooral omdat mijn Moeke de allerbeste naaister EVER is en ik hoop dat ze me nog veel kan leren!
(en dat ze me vergeeft dat ik haar leeftijd hier open en bloot voor heel de wereld te kijk zet!)

2 opmerkingen: