zaterdag 14 augustus 2010

2-Bezoek

Bezoek, bezoek: joepie!
Sinds ik mijn geboortestreek verliet en een dikke 100 km van mijn ouders, vrienden en familie ging wonen, is bezoek een kostbaar goed.  En kostbaar goed, dat wordt gekoesterd!
Met hapjes, drankjes en veel warmte.
En omdat het het seizoen ervoor is: Citroen en frambozen muffins. (Als je, zoals ik, samenwoont met een zeldzaam wezen dat frambozen beschrijft als 'harige vruchten' kan je kiezen.  Ofwel vervang je de framboos door iets anders: aalbessen, aardbeitjes, braambessen, blauwe bessen, ... Ofwel doe je zoals ik en haal je je schouders (en neus) op voor de zintuiglijke gevoeligheden van je wederhelft en maak je ze gewoon met die heerlijke frambozen die je deze ochtend op de markt kocht!)
Voor 14 stuks
2 eieren
200 ml melk
300 g bloem
8 g gist
1/2 theelepel zout
1 theelepel tijm
120 g suiker
geraspte schil van 1 citroen
125 g gesmolten boter
150 g verse frambozen
Verwarm de oven voor op 200°C.  Meng eieren, melk en boter.  Voeg er de bloem, gist, zout, tijm en suiker aan toe en meng het geheel.  Voeg beetje bij beetje de geraspte citroenschil bij (neem een biologische die je goed wast).
Vul de vormpjes voor 3/4 met deeg (ik gebruik een kleiner formaat muffinvorm) (Als je zo'n klasieke, metalen muffinvorm hebt, vergeet dan niet in te boteren of gebruik van die schattige papiertjes) en duw er een 3-tal frambozen in.
Bak een 20-tal minuten en wacht nadien een 5-tal minuten alvorens je ontvormt!
De frambozen worden bijna frambozenconfituur, door de warmte van de oven... Mmmm lekker!

1 opmerking: