maandag 10 januari 2011

41-Weekmenu week 2

Deze week: 'Lekker en Gezond koken onder de 5 euro' van Tine Bral.  Niet dat mijn weekmenu's anders duurder zijn, maar dit boekje heet nu eenmaal zo en het staat ook al een klein jaar stof te verzamelen op mijn boekenplank.  Geschreven door freelance culinair journaliste Tine Bral onder het motto: lekker eten hoeft niet duur te zijn.
Na een kleine rekensom kom ik op € 7,00 per persoon.  Da's wel meer dan € 5, hè Mevr. Bral! (maar goed, als't lekker is, dan kan ik daar nog mee leven). 


Wat
Inkopen
Maandag
Bij moeke en opa op bezoek
Geen dus
Dinsdag
Pasta met kip (blz 45)
4 kipfilets
Doosje champignons
2 tomaten
Verse peterselie
Verse dragon
Room
Woensdag
Vispakjes met gebakken aardappelen (blz 65)
800 g witte vis
1 gele paprika
1 kleine venkel
Sluimererwtjes
Bleekselderij
Tomaat
Donderdag
Osso bucco (blz 93)
Kalfsbouillon
Kalfsschenkel
Vrijdag
Macaroni met spek en tomaten (blz 47)
Basilicum
150 gerookt spek
Passata
Zaterdag
Wok met scampi’s (blz 91)
Rest sluimererwtjes
Rest gele paprika
Rood pepertje
100 g taugée
Vers citroengras
Gember
Koriander
arachideolie
Zondag
Wok van varkenslapjes (blz 95)
Daikon
Xeresazijn
Chinees vijfkruidenpoeder

Nog even over mijn bevindingen met het weekmenu-concept van vorige week: SUPER, echt waar.  De zilveren lepel heeft mij niet teleurgesteld qua smaak en eenvoud van recepten.  Bovendien is de Wederhelft een echte pasta-man en kreeg ik de hele week extra knuffels voor al dat lekker eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten