maandag 21 februari 2011

53-Weekmenu week 8: Miss Dahl

Een boek gekocht... ik kon niet weerstaan!  Ter mijn verdediging toch nog even zeggen dat ik al meer dan een jaar weerstand geboden heb, maar ik kon niet meer.  Ik lees graag kookboeken en dat wordt alleen erger bij kookboeken met verhalen bij.  Gerechten kunnen plaatsen in het leven van een ander maakt ze nog net iets interessanter.  Vandaar dit boek:

De oorspronkelijke titel was nog net dat ietsje smakelijker: 'Miss Dahl's voluptuous delights', verwijzend naar de (voormalige) lichaamsvorm van de auteur, kleindochter van Roald Dahl.  Het boek zelf is onderverdeeld volgens de seizoenen en per seizoen heb je een hoofdstukje ontbijt, lunch en diner.  Benieuwd!
We proberen deze week dan ook iets speciaals bij het weekendontbijt.  Er is meer in het leven dan een boke met choco, niet?  

Wat
Maandag
Holler’s pastinakensoep met kerrie
Kebabs van kip en halloumi met cantharellen
Dinsdag
Zeeduivel met saffraansaus
Woensdag
Mijn vader’s kipcurry
Donderdag
Kippensoep met kikkererwten
Vrijdag
Pasta puttanesca
Slaatje van spinazie en waterkers met geitenkaas
Zaterdag
Gegrilde  banaan met griekse yoghurt en agave
Bruine risotto met pompoen, mascarpone, salie en amandelen
Tiramisu
Zondag
Havermoutpap met abrikoos, honing en crème fraiche
Warme salade van wintergroentes

3 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk, ben benieuwd naar het boek. Laat je het weten hoe het is? Ik lees altijd kookboeken in bed, die van Silvia Witteman zijn ook erg leuk. Vaak leen ik ze ook wel uit de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Fienke: bedankt voor de tip! (de bib, dat doe ik ook soms... en vaak ben ik dan een beetje triest als ik een goed boek terug ga brengen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog.

    Weekmenu's maak ik zelf ook en ik vind het ook erg leuk om die van anderen te lezen!
    Die zaterdag maaltijd lijkt mij echt heerlijk!
    Groetjes,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen