maandag 18 oktober 2010

17-Min 1 item in het to-do lijstje

Ik hou van 'to do-lijstjes'. Ik heb zelfs een 'to do-boekje'. Gekocht in de Hema en sindsdien bijna altijd op zak om zo rondzwevende 'to do's' neer te kunnen schrijven.  Het helpt, echt! Geen verspilde energie meer omdat je 10 keer in jezelf zegt: 'ah ja, dat moet ik nog doen' of: 'ik mag niet vergeten te...' of 'straks moet ik nog ...'
Ik heb de suggestie gehaald uit een boek over efficiënter dingen gedaan krijgen en al is dat het enige dat ik uit dat boek gehaald heb, (ben namelijk nooit die eerste 50 pagina's voorbij geraakt) het heeft toch al geholpen.
Maar het leukst aan de lijstjes is toch wel het afvinken of doorstrepen van een item.  Voldoening gegarandeerd! Een beloning voor de belofte die je jezelf hebt gemaakt. (Want wel eerlijk blijven: die lijstjes werken alleen als je ze zelf opstelt en afwerkt.  Ik heb gemerkt dat mijn lijstjes niet zo vlot worden afgewerkt door de Wederhelft, maar da's weer een ander verhaal.)

Kleine M is er.  Ze was 9 daagjes te vroeg en dus moest het kraamcadeau in allerijl afgewerkt worden.
U ziet, van links naar rechts, een labeldoekje, het luiertasje (met dank aan het nichtje voor de suggestie en madame Zsazsa voor het patroon), 3 slabbetjes en een mandje, overtrokken met de restjes stof. Dit alles werd gemaakt van 3 keukenhaddoeken uit de Hema en 3 fat quarters in bijpassende kleurtjes.  Het zou een zeer goedkoop project geweest kunnen zijn, ware het niet dat ik nogal besluitloos was wat betreft handdoeken en fat quarters. (Gelukkig worden er tegenwoordig heel veel kindjes geboren en kan ik mijn opgedane kennis dus ook voor andermans kinders gebruiken!)
Het overtrekken van het mandje leek mij trouwens een simpel en snel werkje, maar ik had dus weer niet goed opgelet!  Dat mandje is groter van boven dan van onder en ik had de maten van de onderkant genomen... Resultaat: ik kreeg het stofje niet over de rand geplooid.  Dan maar randje toegevoegd en toen dat niet werkte, heel de boel uit elkaar gehaald en 2 'spiekes' in de hoeken toegevoegd.  Pfff... (Wanneer ik zeg ik, bedoel ik eigenlijk Moeke, want na het toevoegen van dat randje stof en de daaropvolgende teleurstelling had ik er eventjes genoeg van.)
Voilà en nu enkel nog het prinsesje gaan bewonderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten