maandag 22 november 2010

26-Blikken doos krijgt

Er was ooit een tijd dat ik op het werk zo weinig kon doen (nogal seizoensgebonden dienst, dus tijdens de wintermaanden was het er heel erg stil) dat ik een expert werd in 'internet-wedstrijden'.  En gewonnen dat ik toen heb: boeken, dvd's, kortingsbonnen, lingerie, hippe kousen en als ultieme prijs: een snowboardreisje met een goede vriendin.
Maar een mens wordt ouder en wijzer en verandert van werk, want zeg nu zelf: 4 maand aan een stuk de dagen moeten vullen met doelloos rondsurfen op internet is niet goed voor je zelfbeeld.  En nu win ik dus niets meer. 
Mijn oplossing: gaan schooien bij fantastische tantes (de naaiende soort) en hopla, van de eerste keer prijs!
Blikken doos kreeg: een blikken doosje, tot de rand gevuld met knopen.  Een schatkistje, dus!

Naast knopen, zat er ook een gehavend papiertje bij (in een minuscuul, gestikt hoesje). Een Breve aan den H. Antonius.  Geen idee wat een breve is, trouwens. En wikipedia weet het ook niet!
En dan nog dat kleine knoopje met het rode kruisje op: da's eigenlijk geen knoopje, maar een pins die mijn opa op het revers van zijn kostuum droeg.  (misschien is geschiedenis toch nog niet zo saai als ik altijd dacht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten